Jumaat, 13 Ogos 2010

Perniagaan On-Line Satu Penyelesaian

Baru-baru ni kita sering terbaca di akhbar mengenai pelbagai masalah peniaga di Alamanda,Komtar Pulau Pinang dan masalah tapak bazar ramadan yang sangat terhad. Pada pendapat saya masalah ini dapat dikurangkan dengan berniaga secara on-line. Perniagaan berbentuk on line memerlukan modal yanng minimum tetapi memerlukan kemahiran mengenai komputer dan internet.


Namun masalah ini dapat diatasi jika kita mempunyai minat untuk belajar perkara baru dan tidak takut untuk berhadapan dengan perniagaan jenis baru. Mungkin mereka sudah biasa berniaga secara konvensional maka mereka yang mempunyai pengetahuan perlu membantu para peniaga ini untuk memulakan perniagaan secara on-line.  


Tiada gunanya kita bertegang urat dengan bahagian pentadbiaran kompleks membeli-belah kerana mereka juga menjalankan perniagaan seperti peniaga-peniaga yang lain.Mereka juga mahu mendapat untung dari setiap kedai yang disewakan.


Para peniaga perlu mengubah cara perniagaan untuk memastikan mereka boleh survive dalam perniagaan yang semakin mencabar pada hari ini.

2 ulasan:

Mat Sentap berkata...

agree!! sy pun bru nak start try bt bisnes online..belajar smbil cri duit lebih..hehe. xyah mintak duit blanje kt parents dh..

owh, btw sy ada email sis utk tanya pasal wholesale price utk bag..

fairuz berkata...

Hi Aliesya,



Apa email Aliesya nyer?.dah check email tapi tak der pun nama Aliesya.
Untuk beli beg secara wholesale boleh email ker preetybagz@yahoo.com.my

Berniaga dari muda lagi mmg baik bukan setakat tak yah mintak duit ngan parents tapi kita ada duit sendiri.

Sharing Is Caring :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...