Selasa, 28 Disember 2010

Bagaimana Berniaga Online Dengan Murah dan Mudah

photo from freefoto.com






Salam sejahtera kepada usahawan, samaada bakal usahawan ataupun bakal jutawan.Saya akan bentangkan konsep prasarana yang cuba di tonjolkan dalam Edymart.Kita seringkali di uja oleh kenyataan yang menyatakan 9/10 rezeki datangnya daripada perniagaan.Dalam konteks ini, EdyMart tidak terkecuali terpanggil dengan pengujaan tersebut.


Bagaimanapun, Sebelum kita pergi lebih jauh konsep perniagaan melalui Edymart ini, adalah lebih baik kita meninjau bagaimana pengoperasian perniagaan secara konvensional dijalankan.Secara umumnya pengoperasi  sesuatu perniagaan , berlaku di mana pengilang telah meletakkan nilai tambah yang kemudiannya  di pasarkan kepada pengguna.Dalam aliran pergerakan produk, pihak-pihak yang terlibat adalah, pengimport, cawangan2, pemborong, pengedar dan peruncit-peruncit.

Persoalan pertama, apakah nilai harga yang terbaik boleh di berikan kepada pengguna? Jika produk tersebut telah melalui beberapa tahap di mana setiap peringkat telah mengambil keuntungan yang sehingga menyebabkan harga produk itu meningkat…



EdyMart kurangkan tahap pengambilan untung:

Dalam konteks pemasaran pula, kita semua sedia maklum fomula yang mudah, lebih ramai pembeli akan memberikan lebih banyak keuntungan oleh  peruncit .

Persoalan kedua, seramai mana peruncit mampu menerima pelanggan yang ramai dengan saiz kedai yang kecil.Mampukah peruncit tersebut  menyediakan satu ruang kedai  untuk berjuta-juta pengguna dalam satu masa dengan kos yang rendah?

Bagaimana kita boleh dapatkan produk yang kosnya rendah dan menjualnya dengan harga yang murah tetapi masih dengan keuntungan yang seajarnya.  Juga ditekankan bagamaina untuk memasarkan produk kepada pelanggan seramai mungkin dengan kos pemasaran yang murah.

EdyMart mengurangkan kos pemasaran:


Dengan kata lain, bagaimana kita nak menjual lebih kepada lebih orang dengan kurang kos dengan menggunakan masa yang sedikit…

Jawapannya…kita memerlukan teknologi…
Dari sinilah tercetusnya idea kelahiran konsep yang di bawa oleh edymart….
Edymart pada umumnya cuba untuk berkongsi perniagaan, berkongsi keuntungan dan berkongsi kejayaan…

Melalui Edymart kita telah mengurangkan tahap2 pengaliran produk dengan hanya meninggalkan pengimport, pengedar dan pengguna.

Malahan edymart juga menyediakan prasarana perniagaan melalui internet di mana pengedar tidak memerlukan kedai dan tidak perlu menyimpan stok.

Sila klik  untuk lihat pelbagai kelebihan menjadi Pengedar Edy Marketing.



Tiada ulasan:

Sharing Is Caring :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...